T.C. KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI

Görevleri

•  İhtiyaç duyulan insan gücünün sayısını ve niteliğini belirlemek, geleceğe yönelik insan gücü planlaması yapmak.
 
•  Çalışanların motivasyon ve verimliliklerinin artırılması için gerekli önlemleri belirlemek ve ilgililere bildirmek.
 
•  Çalışanların performansının değerlendirilebilmesi için başarı ölçekleri geliştirmek.
 
•  Çalışanların işe başlayış, ayrılış, izin, rapor ve soruşturma işlemleri ile özlük haklarına ilişkin diğer işlemleri yürütmek.
 
•  İç kontrol sistemlerinin etkenliğini sağlamak amacıyla ilgili güncellemeleri gerçekleştirmek.
 
•  Personelin çeşitli eğitim programlarında görevlendirilmesine ilişkin işlemleri yürütmek.
 
•  Başkanlık birimlerinin tüm ihtiyaçlarıyla ilgili satın alma işlemlerini mevzuata uygun olarak gerçekleştirmek

•  Başkanlığın ihtiyaçlarını tespit etmek, kullanılan araç-gereç, makine ve teçhizatın arıza, bakım-onarım ve destek taleplerinin koordinasyonunu sağlamak.

•  Başkanlık personelinin hizmet içi ve oryantasyon eğitim ihtiyacını saptamak, lojman, kreş vb. işlerinin koordinasyonunu sağlamak ve duyurusunu yapmak.
 
•  Kurumun içerisinden ve dışarıdan gelebilecek tehlikelere karşı güvenliğinin sağlanması amacıyla sivil savunma planının hazırlanmasına yardımcı olmak ve seferberlik, savaş hali, afet ve acil durumlarda yapılması gereken eylemlerle ilgili faaliyetleri yürütmek.
 
•  Başkanlığın birden fazla dairesini ilgilendiren konularda, ilgili daireler arasındaki koordinasyonu sağlayarak Başkanlık görüşünü hazırlamak.
 
•  Bakanlığımız personelinin yurtdışı görevlendirmelerinde biriktirdikleri kamu uçuş millerinin ve kullanım durumlarının takibini yapmak.
 
•  Taşınırların giriş ve çıkışına ait kayıtları tutmak, bunlara ilişkin belge ve cetvelleri düzenlemek.
 
•  Başkanlığa gelen ve giden evrakın kayda alınması ve ilgili yerlere teslim işlemlerini yürütmek.
 
•  Her türlü arşivlik malzemenin korunması, saklanması, ayıklanması ve imha işlemleri ile ilgili işleri yürütmek.
 
•  Standart Dosya Planı Yönetim Sistemi (SPDS) ve Devlet Teşkilatı Merkezi Kayıt Sistemi (DETSIS) ile ilgili işleyişleri yürütmek.
 
•  Başkanlığın bütçesini hazırlayarak tüm harcama işlemlerini ve takibini yapmak.
 
•  Bakanlık personelin maaş ve ek ödemelerini hazırlamak, görev yollukları ve birime ait tüm harcamaların ödeme işlemlerini gerçekleştirmek.
 
•  Bakanlığın yönetiminde ve kullanımında bulunan taşınmazlara ilişkin konsolide işlerini yapmak ve icmal cetvellerini düzenlemek.
 
•  Başkanlık dışından gelebilecek soru, soru önergesi, mali görüş, vb. taleplere verilecek yanıtlarla ilgili olarak, daire başkanlığının görev alanına giren konularda bilgi ve işbirliği sağlamak ve Strateji Geliştirme Başkanı tarafından verilecek mali konulardaki Başkanlık görüşleri ile ilgili öngörülen ekip çalışmalarına katılmak üzere personel görevlendirmesi yapmak.
 
•  5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile verilen görevleri yapmak, yaptırmak, ilgili birimlerle gerekli koordinasyonu sağlamak.
 
•  Görev alanına giren konuları mevcut İç Kontrol Sisteminin tanım ve gereklerine uygun olarak yürütmek.
 
•  Başkanlıkça verilen benzeri görevleri yapmak.